Regulamin sprzedaży towarów na odległość oraz świadczenia usług drogą elektroniczną
Postanowienia ogólne
- Właścicielem sklepu internetowego dostępnego pod adresem internetowym http://roletypruszynski.pl jest Tomasz Pruszyński prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Rolety Tomasz Pruszyński. Wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki numer NIP 867-193-70-11, REGON 384765624
- Dane do szybkiej komunikacji ze Sprzedawcą:
Dane teleadresowe Sprzedawcy:
Rolety Tomasz Pruszyński
adres: ul. Jana Matejki 16/3 , 39-400 Tarnobrzeg;
e-mail: sklep@roletypruszynski.pl
tel.: +48 664963384
Dane na potrzeby składania ewentualnych reklamacji zamówień złożonych w Sklepie:
Rolety Tomasz Pruszyński z dopiskiem - REKLAMACJA
adres: ul. Jana Matejki 16/3 , 39-400 Tarnobrzeg;
e-mail: sklep@roletypruszynski.pl
tel.: +48 664963384
- Niniejszy Regulamin określa w szczególności: zasady i warunki techniczne korzystania przez użytkowników ze sklepu internetowego pod adresem elektronicznym http://www.roletypruszynski.pl, zasady dokonywania rejestracji i korzystania z Konta w ramach Sklepu; warunki i zasady składania zamówień, zawierania umów sprzedaży oraz składania reklamacji.
- Regulamin udostępniony jest na stronie internetowej sklepu internetowego: http://www.roletypruszynski.pl nieodpłatnie.
- Przed rozpoczęciem korzystania z poszczególnych usług Sklepu Klient zobowiązany jest zapoznać się z niniejszy Regulamin i go zaakceptować . W przypadku korzystania z usługi przeglądania asortymentu Sklepu przyjmuje się, że do akceptacji Regulaminu dochodzi z chwilą rozpoczęcia korzystania ze stron internetowych Sklepu.
- Składanie zamówień przez Internet jest możliwe przy spełnieniu przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących wymagań technicznych:
- Przeglądarka internetowa zaktualizowana do najnowszej wersji, rekomendowane przeglądarki: Mozilla Firefox 3.0 +, Safari 3.0 + i Chrome 1.0 +
- Włączona obsługa plików coockies w przeglądarce
- Włączona obsługa skryptów w przeglądarce
Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Sprzedający - Rolety Tomasz Pruszyński. Wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki numer NIP 867-193-70-11, REGON 384765624
- Sklep – sklep internetowy www.roletypruszynski.pl prowadzony przez Sprzedającego;
- Klient - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która dokonuje zakupu towarów w Sklepie, posiadająca konto w Sklepie;
- Konto - baza z danymi udostępnionymi przez Klienta służąca min. do realizacji zamówień, zawierająca historię zamówień. Założenie konta nie zobowiązuje do zakupów.
- Regulamin - niniejszy Regulamin sprzedaży towarów na odległość oraz świadczenia usług drogą elektroniczną.
- Dzień roboczy - jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Formularz rejestracyjny - formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta
- Formularz zamówienia - Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Kodeks cywilny - ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
- Newsletter Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.
- Produkt - dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Usługa elektroniczna - usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.)
- Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
Ogólne warunki świadczenia usług
- Sklep internetowy roletypruszynski.pl prowadzi sprzedaż towarów na odległość za pośrednictwem sieci Internet.
- Istotne właściwości produktów znajdujących się w asortymencie Sklepu, zostały określone przy każdym produkcie na stronie internetowej Sklepu.
- Ceny wszystkich widocznych na stronach sklepu internetowego roletypruszynski.pl towarów są cenami brutto (zawierają podatek VAT w obowiązującej wysokości) i są wyrażone w złotych polskich.
- Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia zamówienia przez Klienta. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych towarów do oferty Sklepu (cena towaru nie będzie zmieniana po złożeniu zamówienia przez Klienta).
- Informacje na temat asortymentu towarów Sklep zamieszcza na stronie www.roletypruszynski.pl. Informacje o produktach w Sklepie m.in. opisy, ceny nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego i są zaproszeniem do zawarcia umowy sprzedaży (zgodnie z art. 71 kodeksu cywilnego).
- Sklep dokłada wszelkich starań, aby publikowane dane (specyfikacja techniczna) i zdjęcia towarów były wolne od uchybień lub błędów. Zdjęcia i prezentacje oferowanych towarów są przykładowe i służą prezentacji konkretnie wskazanych na nich modeli. Opisy i specyfikacje techniczne określonych towarów są dostarczane przez producentów lub/i importerów towarów. Pomimo dołożenia należytej staranności w ofercie prezentowanej na stronie www.roletypruszynski.pl mogą się pojawić błędy, w szczególności dotyczące danych technicznych produktu, koloru oraz innych danych indywidualizujących produkt.
Rejestracja użytkownika, złożenie zamówienia i zawarcie umowy
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga rejestracji.
- Zawarcie umowy sprzedaży ze sprzedawcą za pośrednictwem sklepu nie jest wymagana rejestracja, natomiast obowiązkowo należy podać przy składaniu zamówienia informacje teleadresowe niezbędne do obsługi zamówienia.
- Akceptacja przez Klienta Regulaminu.
- Rejestracja jest bezpłatna i odbywa się poprzez wypełnienie formularza znajdującego się na stronie www.roletypruszynski.pl. Prawidłowa rejestracja zostanie potwierdzona poprzez wyświetlenie na stronie komunikatu systemu o poprawnym zakończeniu procesu rejestracji. Świadczenie usług w ramach Konta ma charakter bezterminowy. Klient ma prawo wypowiedzieć umowę dotyczącą Konta, w każdym czasie poprzez przesłanie e-maila na adres sklep@roletypruszynski.pl. Jeżeli zamówienie Klienta jest w trakcie realizacji Konto zostanie usunięte po zrealizowaniu zamówienia.
- Zamówienia są przyjmowane od Klientów za pośrednictwem strony internetowej www.roletypruszynski.pl, 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę.
- W celu złożenia zamówienia Klient zobowiązany jest:
- wybrać zamawiany towar w tym określić jego specyfikację,
- wskazać lub wybrać adres dostawy i adres, na jaki ma być wystawiona faktura (mogą to być różne adresy),
- wybrać sposobów płatności spośród dostępnych w Sklepie
- opłacić należność za złożone zamówienie.
- Sprzedający nie odpowiada za jakiekolwiek szkody powstałe wskutek podania przez Klienta w formularzu rejestracyjnym nieprawdziwych lub nieaktualnych danych, w tym wskazania błędnych danych kontaktowych lub adresu dostawy zamówionych towarów.
- Umowę traktuje się za zawartą w momencie wpływu zamówienia do systemu informatycznego sklepu internetowego i dokonania przez zamawiającego całkowitej zapłaty kosztu finalnego składającego się z ceny zamówionego towaru oraz kosztu dostawy towaru do Klienta, który jest automatycznie doliczany przez system do kwoty zamówienia.
- Zamówienia są realizowane w kolejności ich składania. Zamówienie będzie uważane za złożone tylko w sytuacji, gdy w formularzu zamówienia zostaną umieszczone wszelkie dane pozwalające na prawidłową identyfikację Klienta, w tym w szczególności numer telefonu kontaktowego i adres e-mail. Sprzedający dołoży wszelkich starań, aby towary prezentowane na stronie Sklepu pokrywały się z bieżącymi stanami magazynowymi Sprzedającego. W przypadku niedostępności całości lub części towaru objętego zamówieniem, Sprzedający niezwłocznie zawiadomi o tym Klienta.
- Przesłanie do Sklepu zamówienia przez Klienta, stanowi ofertę zawarcia umowy sprzedaży zamawianych towarów w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
- Po złożeniu zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie poprzez przesłanie wiadomości e-mail na podany przez klienta w formularzu adres poczty elektronicznej. Z chwilą dokonania całkowitej zapłaty zostaje zawarta umowa sprzedaży między Klientem a Sprzedającym.
- W przypadku braku możliwości potwierdzenia zamówienia z winy Klienta (np. błędny e-mail) w ciągu 48 godzin, zostanie ono anulowane. Sklep będzie także uprawniony do anulowania zamówienia w przypadku wpisania niepełnych lub nieprawdziwych danych, które mogą uniemożliwiać zawarcie lub wykonanie umowy sprzedaży.
- Rozpoczęcie realizacji zamówienia Klienta następuje niezwłocznie po otrzymaniu przez Sprzedającego potwierdzenia poprawnego wykonania płatności przez podmiot realizujący płatności łącznej kwoty należnej Sprzedającemu z tytułu zakupu towaru i jego wysyłki.
- Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności.
Realizacja zamówienia. Sposoby i terminy płatności
- Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
- Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy:
` Bank: mBank S.A. Numer rachunku: 75 1140 2004 0000 3302 7937 3513.
- Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu Płacę online Przelewy24,
- Płatności elektroniczne za pośrednictwem serwisu mBank Paynow
- Płatności kartą płatniczą (Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro) online jest AutoPay S.A.
- Zwrot środków płatniczych: Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu
płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się
na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. - Termin płatności:
- W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 2 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
- W przypadku niestwierdzenia wpłaty Klienta sklep uprawniony jest do anulowania złożonego zamówienia (odstąpienia od umowy sprzedaży), o czym Klient zostanie poinformowany, poprzez wysłanie wiadomości na podany przez Klienta adres e-mail
Warunki oraz koszty dostawy
- Towary są dostarczane za pośrednictwem kuriera DPD, Poczty Polskiej.
- Jeśli klient złoży zlecenie na zasłony i rolety w jednym zamówieniu, mogą być one dostarczone do klienta w różnym czasie i za pośrednictwem różnych kurierów. Czar realizacji rolet przeważnie jest dłuższy niż zasłon.
- Dostawa towarów realizowana jest tylko na terenie Polski.
- Koszty przesyłek krajowych:
Dla produktów do 150 cm szerokości:
- 25.99 zł - kurier do 5 kg
- 25.99 zł – kurierem powyżej 5 kg
- 25.99 zł – Poczta Polska do 5 kg
- 25.99 zł – Poczta Polska powyżej 5 kg
Dla produktów powyżej 150 cm szerokości:
- 45 zł - Przesyłka dłużycowa dla produktu powyżej 150 cm szerokości
Dla zamówień o wartości powyżej 1000zł przesyłka GRATIS
- Koszty dostawy ponosi Klient składający zamówienie u Sprzedającego za pośrednictwem strony internetowej www.roletypruszyski.pl
- Koszt przesyłki wylicza się automatycznie w zależności od zawartości koszyka, oraz wybranej formy dostawy i płatności.
- Sprzedający dostarcza towar Klientowi wraz z dokumentem sprzedaży w postaci faktury VAT, który jest dołączony do listu przewozowego.
- Przed odebraniem towaru od kuriera Klient powinien sprawdzić czy zamówiony towar nie jest uszkodzony oraz czy towar jest zgodny z zamówieniem. Sprawdzenie stanu przesyłki i określenie charakteru uszkodzenia lub zniszczenia opakowania dokonane w obecności kuriera, w tym sporządzenie protokołu szkody, ułatwi Sklepowi rozpatrzenie reklamacji.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie towaru wynikające z błędnie podanego przez Klienta adresu dostawy . W przypadku zwrotnego odesłania zamówionego towaru do Sklepu przez przewoźnika, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie, ustalając ponownie z Klientem termin i koszt dostawy
Realizacja zamówień
- Realizacja zamówień odbywa się od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00. Sprzedawca nie realizuje zamówień w dni ustawowo wolne od pracy.
- Całkowity czas realizacji zamówienia to: czas przygotowania zamówienia do wysyłki. Czas przygotowania zamówienia jest określony przy każdym produkcie. Sprzedający zastrzega sobie prawo przedłużenia realizacji zamówienia o czym niezwłocznie poinformuje Klienta o przyczynie przedłużenia terminu realizacji zamówienia oraz określić orientacyjnie nowy termin realizacji zamówienia.
- Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili skutecznego złożenia zamówienia przez Klienta.
- Do każdej przesyłki dołączany jest dowód zakupu (faktura VAT). Faktura VAT będzie zawierać dane, które Klient poda podczas składania zamówienia.
Prawo odstąpienia od umowy
Towary o właściwościach określonych indywidualnie przez Klienta czyli zasłony, firany, poduszki, karnisze bądź rolety szyte na miarę nie podlegają zwrotom. Zgodnie bowiem z art. 38 pkt 3) Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014 poz 827) prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość wyłączone jest w przypadku umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz niefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
Reklamacje dotyczące zakupionych towarów
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczania produktów bez wad.
- W przypadku reklamacji Klient powinien wysłać e-mail na adres sklep@roletypruszynski.pl z tytułem reklamacja i wskazać rodzaj wady towaru.
- W przypadku reklamacji prosimy o odesłanie wadliwego towaru wraz z wypełnionym zgłoszeniem reklamacyjnym
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 21 dni od dnia jej otrzymania oraz ustosunkuje się do reklamacji poprzez odpowiedź e-mail na adres Klienta podany w reklamacji.
- W przypadku uzasadnionej reklamacji Sprzedawca zobowiązuje się do nieodpłatnej naprawy lub wymiany na nowe towary. Jeśli naprawa lub wymiana nie będzie możliwa, Sprzedawca może obniżyć Kupującemu cenę za towar, w takim przypadku zwrot różnicy w cenie nastąpi na konto bankowe wskazane przez zamawiającego.
- Sprzedawca nie odpowiada za różnice, w szczególności w kolorze pomiędzy towarem w rzeczywistości a na zdjęciu, które są wynikiem indywidualnych ustawień komputera Klienta.
- Sprzedawca udziela rękojmi 24 miesięcznej na sprzedawane produkty.
- Sprzedawca nie przyjmujemy przesyłek za pobraniem.
Ochrona danych osobowych
Sprzedawca zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zgodnie z RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- dane osobowe Klienta przetwarzane są przez Sprzedawcę jako administratora danych osobowych
- Sprzedawca przetwarza dane osobowe w celu realizacji zamówienia na podstawie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO i pozyskuje te dane od klientów.
- podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zawarcia umowy sprzedaży
- Sprzedawca stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych.
- Klientowi przysługuje prawo dostępu do jego danych osobowych, żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przenoszenia danych.
- Klient ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają postanowienia Kodeksu cywilnego i odpowiednich ustaw prawa polskiego, a także prawa Unii Europejskiej, w szczególności RODO.
- Dodatkowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych zawarte są w naszej "Polityce Prywatności" dostępnej na naszej stronie - link
Prawa własności intelektualnej
- Wszelkie informacje, zdjęcia, grafiki dane i inne materiały udostępniane na stronach internetowych Sklepu (w tym m.in. nazwy, logotypy, kolorystyka, układ witryny, wygląd produktów) oraz wszelkie inne prawa własności niematerialnej związane z treściami na stronach Sklepu przysługują Sprzedającemu lub podmiotom, z którymi Sprzedający zawarł stosowne umowy i są chronione prawami autorskimi, prawami do znaków towarowych lub innymi prawami własności intelektualnej lub przemysłowej.
- Dalsze rozpowszechnianie materiałów o których mowa w ust. 1 zawartych na stronach Sklepu jest zabronione, chyba że konkretny materiał został wyraźnie oznaczony inaczej. Zakazane jest usuwanie informacji o prawach autorskich i innych prawach na dobrach niematerialnych jak na przykład prawa do znaków towarowych.
Postanowienia końcowe
- Kupując w naszym sklepie oznacza akceptację powyższego "regulaminu"
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.01.2020.
- Sklep ma prawo do zmiany Regulaminu, z zastrzeżeniem, iż wszelkie zmiany Regulaminu obowiązują od dnia opublikowania ich na stronie www.roletypruszynski.pl oraz odnoszą się do zamówień zgłoszonych po ich publikacji.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.